Kinezioterapia

Naše metodiky
Kinezioterapia

Kinezio Taping

Kinezio Tapin, je ucelená liečebná metóda, ktorej autorom je Dr. Kenzo Kase. V tejto metóde sa aplikuje kineziotejp – pružná tejpovacia páska, ktorá zvonku cez pokožku dokáže naštartovať  auto reparačné schopnosti tela. Pružné tejpovacie pásky sú dostupné v rôznych farbách, sú elastické, bavlnené, prepúšťajú vzduch a vlhkosť. Je na nich nanesené špeciálne vysoko hypoalergénne akrylátové lepidlo. Tieto vlastnosti zabezpečujú niekoľko dňové nosenie.

Aký je význam aplikovania kinezio tejpu?

V podkoží sa nachádzajú receptory bolesti, lymfatický systém, krvné riečisko a pod. Pri tkanivovom poškodení, tkanivá začnú reagovať zápalovou reakciou. Vzniká lokálny opuch, narušenie toku telesných tekutín, nárast tlaku v podkoží, aktivácia receptorov bolesti a pod.

Pri aplikácií kinezio tejpu dochádza ku nadvihnutiu kože a zväčšeniu priestoru v podkoží. Zmierni sa tlak na receptory bolesti a bolesť odznieva. Zlepší sa tok telesných tekutín v podkoží a naštartuje sa auto reparačná schopnosť organizmu. Prostredníctvom stimulácie proprioreceptorov (zmyslový receptor, ktorý vníma polohu a pohyby jednotlivých častí tela) sa reguluje svalové napätie, zlepšuje sa funkcia kĺbov a dochádza ku aktivácii nervového a obehového systému.

Hlavné indikácie: bolesti chrbta, svalové bolesti, epikondylitída, bolesti achillovej šľachy, opuchy, syndróm karpálneho tunela, poruchy s klenbou nohy, neurologické problémy, atď…

Kontraindikácie: otvorené rany, poškodená pokožka, zápalové kožné ochorenia, malígne tumory, kŕčové žily a problémy s krvným riečiskom

Skin Color
Layout Options